משחקים לכל עת- חלק א'- 5 משחקים לגילוי נושא השיעור

החלטתי בתקופה הקרובה לפרסם "משחקים לכל עת"- משחקים שניתן לשחק גם באופן מקוון וגם באופן פיזי. אז קבלו את החלק הראשון- משחקים לגילוי נושא השיעור. משחקים מסוג זה לרוב לא לוקחים יותר מ4 דקות. המטרה שלהם היא להכניס את הלומדים לסקרנות ועניין ע"י פתיחה בדרך כיפית ומעניינת. כשמתחילים שיעור במשחק, זמן ההתארגנות של התלמידים לשיעור יורד פלאים והתלמידים מגיעים בזמן כי הם יודעים שמצפה להם כיף ישר בתחילת השיעור. את הרעיונות למשחקים כתבתי ביחד עם משתלמי הקורס שלי "פיתוח חשיבה משחקית בהוראה" בפסג"ה רחובות. הנה פירוט על המשחקים:

משחק 1- כתב סתרים:

מתחילים את השיעור כשמחלקים לתלמידים או מקרינים בשקופית את נושא השיעור או שאלה שמתקשרת ומובילה לנושא השיעור בכתב סתרים. את כתב הסתרים ניתן להכין במהירות ובפשטות דרך אתר "יויו".

משחק 2- מי אני?

מקרינים לתלמידים תמונה שמכוסה בריבועים. בכל פעם שהם מנחשים משהו נכון אודות השיעור הקרוב המורה חושפת חלק מהתמונה לתלמידים. המטרה היא לזהות את נושא השיעור. ניתן ליצור בקלות דרך האתר "Classtools". הנה סרטון הסבר שהכנתי על האתר:

משחק 3- 21 שאלות:

במשחק זה לתלמידים יש 21 נסיוניות לנחש את נושא השיעור. מותר להם לשאול את המורה שאלות של כן ולא בלבד עד שהם מצליחים לנחש את נושא השיעור. אני תמיד מלמדת את התלמידים שלי להשתמש בשיטת המשפך- להתחיל בשאלות הכי כלליות ולאט לאט להתקדם לשאלות יותר ספציפיות.

משחק 4- פנטומימה:

מספרים לאחד התלמידים בסוד את נושא השיעור (בזום ניתן לכתוב לתלמיד בצ'אט פרטי) והוא צריך בפנטומימה בלבד (ללא מילים) להסביר לתלמידים את נושא השיעור.

משחק 5- משחק ניחושים- אמת או שקר:

במשחק זה המורה שואלת את התלמידים שאלות על נושא השיעור או על דברים שהם יעשו בשיעור והתלמידים צריכים לנחש אם מה שהיא אומרת אמת או שקר. ניתן להשתמש במחוות בידיים לסימון אמת או שקר. בזום, ניתן להשתמש בכפתור הפידבק והתלמידים צריכים ללחוץ על וי ירוק או איקס אדום.

אהבתם? מוזמנים לשתף במדיות השונות.

עדיין לא חברים שלי בפייסבוק? הנה הקישור.

מעוניינים להצטרף לסדנה או לוובינרים שלי? כל הפרטים כאן.

בקרוב יצא החלק השני, מוזמנים לעקוב 🙂

נתראה,

מור.

תגובה אחת על “משחקים לכל עת- חלק א'- 5 משחקים לגילוי נושא השיעור”

  1. מלי הגיב:

    מקסים! אהבתי.מה העלות? אני מבינה שאני צריכה להכניס את השאלות..תהיה עזרה זמינה אם צריך?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קורסים
קורסים אונליין
Workshop
סדנאות והשתלמויות
  • תגיות

  • פוסטים אחרונים

  • קטגוריות