יש המון כלים ואתרים לעידוד מעורבות לומדים, אבל לפעמים, בכלל לא צריך לצאת מהזום. הזום מאפשר לנו מספר כלים מצוינים. למה חשוב לעודד מעורבות לומדים בזום? אחד הדברים החשובים בלמידה היא מעורבות הלומדים. ככל שהלומדים פעילים יותר, ככה הם יעבדו את הלמידה בצורה טובה יותר. תחשבו רגע על עצמכם, כמה פעמים הייתם בשיחת זום שבה […]

משחק נכון/ לא נכון יום זכויות הילד

לכבוד יום זכויות הילד הכנתי משחק נכון/ לא נכון על זכויות הילדים. אפשר לבקש מהתלמידים להביא טושים בצבעים ירוק ואדום. במהלך המשחק הם מרימים את צבע הטוש: אדום- לא נכון, ירוק- נכון. זה יכול לעבוד מצוין גם בזום וגם בפנים מול פנים. אני מציעה אחרי כל משפט לדבר על המשפט- למה הוא נכון/ לא נכון, […]

בית כנסת באתיופיה

יש לי חיבור מיוחד לחג הסיגד ולעדה האתיופית. לפני הצבא דחיתי את הצבא בשנה ויצאתי לשנת שירות מטעם תנועת הצופים. אני חושבת שזו הייתה הפעם הראשונה שפגשתי ודיברתי עם אתיופים. לפני כן, לא היו לי אתיופים בשכבה. במהלך שנת השירות התאהבתי. התאהבתי במנהגים, בסיפורים, בתרבות ובאנשים. אחרי שנת השירות החלום שלי היה לנסוע לאתיופיה, ואכן, […]

אני אוהבת לצפות בנינג'ה ישראל. יש שם סיפורים שמרגשים אותי ואנשים מעוררי השראה שמאתגרים את עצמם עוד ועוד. לפני שבוע, היו אלה הזוג סול בוסיאן ואמור פז שריגשו אותי, והחלטתי שאני חייבת להקדיש להם חלק מהשיעורים. מי שלא מכיר- בני הזוג חולים וחולמים על נינג'ה. בעונה הראשונה במוקדמות סול סיים את המסלול והגיע לבאזר ובעונה […]

שלום לכולם, הפעם, לקראת החזרה של חלק מהכיתות אל בתי הספר, החלטתי שהפוסט היום יוקדש למשחקי חברה משעשעים. לשם כך ביקשתי מחבר קרוב, גל בנג'יו, מורה בבית ספר דמוקרטי ובעל העסק פאנג'ו סדנאות הומור 🙂 לשתף אותנו במספר משחקים. היופי בהומור הוא המתנות הנלוות לו: – מאפשר ליצור אווירה קלילה משחררת ומגבשת בכיתה  – מחזק […]

אני מאמינה שאחד הדברים החשובים שאנחנו צריכים לעשות בשיעורים בזום זה לעורר אינטראקציה עם התלמידים ולתת מקום חשוב מאוד למצב החברתי. אני מצרפת מספר משחקים: 1. משחק משימות- את המשחק הזה יצרתי ביחד עם התלמידים שלי. לאחר שהתלמידים הציעו הצעות ורעיונות שיחקנו כך: כל תלמיד בתורו בחר קלף, חשפנו את הוילון והתלמיד ביצע את המשימה […]

צמדי כפל

לפניכם משחק צמדי כפל. המשחק נועד לתרגל את לוח הכפל בדרך חווייתית. בכל שקופית יש שתי כרטיסיות עם תרגילים ומכפלות. מצאו את התרגיל והמכפלה המתאימה לו. שימו לב- יש שתי גרסאות: בגרסה הראשונה- אחרי 20 שניות תופיע התשובה. בגרסה השנייה אין הגבלת זמן. אחרי שהתלמידים עונים פשוט לוחצים על החץ בצד ימין. כדי להגדיל את […]

משך השיעור המוצע- כ50-60 דקות. משחק פתיחה- מספרים- ידע זה כוח. (תכנון עבודה)  (7 דק') מבקשים מהתלמיד/ים למצוא את המספרים בדף לפי הסדר מ1 עד 100. תוך כדי מודדים להם את הזמן. לאחר מכן נותנים להם רמז: מקפלים את הדף לחצי האורך- בחצי הדף העליון כל המספרים מ1-50, בחצי התחתון- המספרים מ51-100. התלמידים שוב מקיפים […]

משפטים מבולבלים חוויות מסוכות

לקראת החזרה מהחופשה, חשבתי על פעילות שתשלב בין מיומנויות חברתיות למיומנויות שפתיות והכנתי משחק משפטים מבולבלים עם חוויות מסוכות. איך מבצעים את הפעילות? חשבתי על שתי אפשרויות: 1.שולחים לתלמידים את המשחק. מבקשים מהם לשחק ולחשוב על משפט אחד שהם עשו ושהם רוצים לספר עליו במליאה. 2.שולחים לתלמידים את המשחק. מבקשים מהם לשחק ולאחר מכן לכתוב […]

חג סוכות אוטוטו מסתיים וכל התלמידים (מלבד תלמידי החינוך מיוחד) ממשיכים בהוראה המקוונת. הכנתי משחק לשיח כיתתי על חג הסוכות. איך משחקים? משתתף ראשון בוחר מספר. פותחים את הפנקס המתאים והמשתתף עונה על השאלה ולאחר מכן בוחר תלמיד נוסף שעונה על אותה השאלה. משתתף שלישי בוחר מספר נוסף וכך ממשיכים עד שכל המשתתפים עונים על […]

Close

קטגוריות

Navigation

Categories