הרמדאן
השנה, רגע לאחר יום ירושלים (ב27.5) , המוסלמים מתחילים את חודש הרמדאן.
אני מאמינה שבחברה הרב תרבותית שלנו אנחנו חייבים ללמד את התלמידים על הדתות והעדות השונות, החגים והמנהגים של כולם. ככה נשיג שלוש מטרות:
1. התלמידים יהיו גאים במוצאם ויכירו את משמעות המנהגים של העדה/ הדת שלהם.
2. הלמידה על החגים השונים תקרב ותיצור גשר בין כל הדתות והעדות.
3. העשרת ידע העולם של התלמידים.
אני מאמינה שבחברה הרב תרבותית שלנו אנחנו חייבים ללמד את התלמידים על הדתות והעדות השונות, החגים והמנהגים של כולם. ככה נשיג שלוש מטרות:
1. התלמידים יהיו גאים במוצאם ויכירו את משמעות המנהגים של העדה/ הדת שלהם.
2. הלמידה על החגים השונים תקרב ותיצור גשר בין כל הדתות והעדות.
3. העשרת ידע העולם של התלמידים.
אז לכבוד תחילת חודש הרמדאן הכנתי טקסט מידעי לתלמידים. המיומנות שרציתי להשיג בטקסט היא הבחנה בעיקר- בסוף כל פסקה, נרשום את נושא הפסקה בשורות בצד ימין.
לאחר הטקסט, נשחק בחידון על הרמדאן שהכנתי:
https://www.playbuzz.com/yqbhnd10/5-21-2017-7-04-01-pm
הי מור, קודם כל אני מאוד נהנית לראות את המערכים שלך לשיעורים!! דבר שני אולי יש לך רעיון בשבילי, אני צריכה ללמד על איך מוצאים מילה במילון ? וחשוב לי שההקניה תהיה דרך משחק או משהו חוויתי. יש לך רעיון במקרה ?
היי יהל, תודה רבה!
מוזמנת לעמוד הפייסבוק שלי "למידה בהנאה- מור קנדי" למשחקים נוספים. ראיתי את התגובה שלך באיחור אז אני לא יודעת אם זה עדיין רלוונטי אבל הייתי עושה כמו רולטה של מילים שכל ילד צריך להגיד איך הוא יחפש את המילה במילון. למשל "אוכלים" והילד צריך להגיד שהוא יחפש את המילה אכל כי היא זכר, עבר ויחיד. בהצלחה!