ל”ג בעומר- דמותו של רבי עקיבא והמסר מסיפורו
רבי עקיבא היה רועה צאן שבעזרת כוח רצון והתמדה הצליח ללמוד בגיל מאוחר תורה והפך לרב גדול. לדעתי, חשוב שהתלמידים יכירו את דמותו ועוד יותר- יבינו שלעולם לא מאוחר מדי להצליח בדברים שחשובים להם.
אז מה עשינו בשיעור?
תחילה, צפינו בסיפורו של רבי עקיבא דרך סרטון באתר בריינפופ. לפני הצפייה בסרטון התלמידים קיבלו מספר שאלות כלליות. ביקשתי מהתלמידים למצוא את התשובות לשאלות במהלך הסרטון:
* מה היה מקצועו של רבי עקיבא?
* באיזה גיל התחיל רבי עקיבא ללמוד לקרוא ולכתוב?
* מה היה מקצועו לאחר שלמד לקרוא ולכתוב?
לאחר הסרטון, ענינו ביחד על השאלות וסיכמנו את חייו של רבי עקיבא. לאחר מכן, ערכנו דיון בנושא התכונות שעוזרות לנו להצליח והאם יש גיל שבו כבר אי אפשר ללמוד לעשות דברים חדשים. בנוסף, התלמידים העלו דוגמאות לדברים שפעם היו להם ממש קשים ובעזרת התכונות שהם אמרו בתחילת הדיון (כוח רצון, לנסות עד שמצליחים, התמדה ועוד) הם הצליחו.
לסיום, החזרתי אותם למשפט מתוך הסרטון “אבנים שחקו מים”. הסברתי את המשפט (אין דבר העומד בפני הרצון) וחילקתי לכל תלמיד חלוק נחל עם המשפט “אבנים שחקו מים”. כל תלמיד הפך את האבן ומצידה השני כתב משהו שפעם היה לו קשה ובזכות כוח רצון והתמדה הוא הצליח להתגבר על הקושי. בשבוע הבא נרסס לכה על האבנים והתלמידים יקבלו אותם למזכרת כך שבכל פעם שיהיה להם קשה הם יסתכלו על האבן ויוכיחו לעצמם שהם יכולים להצליח!
אז מה עשינו בשיעור?
תחילה, צפינו בסיפורו של רבי עקיבא דרך סרטון באתר בריינפופ. לפני הצפייה בסרטון התלמידים קיבלו מספר שאלות כלליות. ביקשתי מהתלמידים למצוא את התשובות לשאלות במהלך הסרטון:
* מה היה מקצועו של רבי עקיבא?
* באיזה גיל התחיל רבי עקיבא ללמוד לקרוא ולכתוב?
* מה היה מקצועו לאחר שלמד לקרוא ולכתוב?
לאחר הסרטון, ענינו ביחד על השאלות וסיכמנו את חייו של רבי עקיבא. לאחר מכן, ערכנו דיון בנושא התכונות שעוזרות לנו להצליח והאם יש גיל שבו כבר אי אפשר ללמוד לעשות דברים חדשים. בנוסף, התלמידים העלו דוגמאות לדברים שפעם היו להם ממש קשים ובעזרת התכונות שהם אמרו בתחילת הדיון (כוח רצון, לנסות עד שמצליחים, התמדה ועוד) הם הצליחו.
לסיום, החזרתי אותם למשפט מתוך הסרטון “אבנים שחקו מים”. הסברתי את המשפט (אין דבר העומד בפני הרצון) וחילקתי לכל תלמיד חלוק נחל עם המשפט “אבנים שחקו מים”. כל תלמיד הפך את האבן ומצידה השני כתב משהו שפעם היה לו קשה ובזכות כוח רצון והתמדה הוא הצליח להתגבר על הקושי. בשבוע הבא נרסס לכה על האבנים והתלמידים יקבלו אותם למזכרת כך שבכל פעם שיהיה להם קשה הם יסתכלו על האבן ויוכיחו לעצמם שהם יכולים להצליח!
עדכון- אפשרות נוספת: להוריד ולהדפיס את הקובץ. לאחר החלוקה לתלמידים, הם יכתבו בתוך האבנים (הקובץ נמצא בסוף)
מאחלת לכולנו להצליח בכל מה שנרצה!
מור.
רעיון מקסים לדעתי. יישאר איתם לאורך השנים.
תודה רבה. מקווה מאוד שהמסר יישאר לאורך השנים.
מקסים רק מאיפה משיגים את האבנים?
אפשר בכל משתלה