מטבעות “אלה”- מטבעות ההצלחה שלי
מיד לאחר חופשת הפסח, עברתי שוב (בפעם השלישית השנה) עם התלמידים על התל”א שלהם ועם כל תלמיד החלטתי על מטרה אחת שעדיין לא הושגה והחלטנו להתמקד בה עד סוף שנה. המטרות שהתלמידים בחרו היו מגוונות: אחת בחרה להתמקד בהגיינה, השני במשחק עם חברים, השלישית בחרה במטרה של ליצור קשר עם חברים, הרביעי בחר לשפר את הקריאה שלו ועוד ועוד…
עם כל תלמיד בניתי תוכנית חיזוקים הנקראת “מטבעות אלה” (לכיתה שלי קוראים כיתת “אלה”) הכוללת את המטרה ואת החיזוקים שהם יקבלו בעקבות ההצלחות שלהם. כמובן שעם כל תלמיד גם דיברנו על האפשרויות של איך אפשר להשיג את המטרה. המטרה והחיזוקים של כל תלמיד הודבקו על השולחן כך שהמטרה תהיה מול העיניים ותהווה לו כתומך זיכרון.
אחד החוקים החשובים בעיצוב התנהגות הוא העקביות. כדי שלא אשכח לציין את התלמידים ולתת להם מטבעות, שמתי לי תזכורות בטלפון הנייד. יש תלמידים שאני צריכה לעקוב כל בוקר אם המטרה הושגה, תלמידים אחרים אחרי ההפסקות וחלקם אפילו אחרי כל שיעור. זאת הדרך היעילה שמצאתי כדי לא לשכוח. כמובן שבדר”כ התלמידים רצים אליי ומבקשים מטבע כי מגיע להם. נותנת להם בשמחה עם חיוך וחיזוק.
בינתיים התוכנית הולכת מעולה, התלמידים ממש מתלהבים ומחכים למטבעות שלהם.
מסיימת בתקווה שהמטרות ימשיכו להתקדם,
מור.
[…] לעוד רעיון על הצבת מטרות […]