על חשיבות ההתמדה- נינג’ה ישראל
אני אוהבת לצפות בנינג’ה ישראל. יש שם סיפורים שמרגשים אותי ואנשים מעוררי השראה שמאתגרים את עצמם עוד ועוד. לפני שבוע, היו אלה הזוג סול בוסיאן ואמור פז שריגשו אותי, והחלטתי שאני חייבת להקדיש להם חלק מהשיעורים.
מי שלא מכיר- בני הזוג חולים וחולמים על נינג’ה. בעונה הראשונה במוקדמות סול סיים את המסלול והגיע לבאזר ובעונה השנייה נפל במוקדמות. אמור נפלה בשתי העונות במוקדמות. מאז, הם בנו מתקנים בחצר שלהם ויום יום מתאמנים לנינג’ה. בעונה הזו (3), שניהם הצליחו לסיים את המסלול להגיע לבאזר.
חלק מהתלמידים שלי גם רואים את נינג’ה ישראל ואני מאמינה שאין כמו לקחת משהו שמשמעותי להם ולחבר את זה לערכים שאני רוצה שיפתחו.
במהלך השיעור הראיתי לתלמידים את שני הסרטונים הבאים:
לאחר שצפינו בסרטונים, שאלתי את התלמידים למה לדעתם בחרתי להראות להם את הסרטונים האלה?
התשובות של התלמידים “כי היא בת שהצליחה”, “כי הם ניסו שוב ושוב עד שהצליחו”, “כי הם לא ויתרו” ועוד תשובות באותו הסגנון. המשכנו לדבר על זה, הדגשתי להם גם את הדברים שאמור אמרה בסיום- ש”כל בן מייצג את עצמו וכל בת שעולה למסלול מייצגת משהו יותר גדול ממנה”. הסברנו ביחד את המשפט ונתתו דוגמאות מה בנות לא יכלו לעשות פעם מבחינת החוק והיום כן יכולות. דיברנו על התמדה והתלמידים נתנו דוגמאות של דברים שפעם הם לא ידעו לעשות אבל הם התמידו והצליחו. הם הסבירו איך הם התאמנו, נכשלו ולא הצליחו אך לבסוף השיגו את המטרה שלהם.
הצעה להמשך השיעור- ליצור אתגר נינג’ה כיתתי. כל תלמיד מחליט על אתגר אישי שהוא רוצה להשיג (רצוי משהו מדיד ושהם יכולים להשיג בטווח זמן של כחודש). מדי כמה ימים מדברים על האתגר,איך הם מתקדמים? מה עשו כדי להצליח? מה לדעתם הם צריכים לעשות עוד וכו’. מי שמצליח לעמוד באתגר שהציב לעצמו- אפשר להכריז על זה בכיתה, לתת מדליה וכו’. מציעה גם ממש למתג את האתגר, ליצור לוגו ועוד.
תמר מישאל מ”מורה שיודעת” הכינה פעילות מדהימה בנושא. אתם מוזמנים להסתכל ולהשתמש במערך ובקבצים שהכינה.
עדיין לא חברים שלי בפייסבוק? הקישור כאן
חדש! פתחתי קבוצת וואטסאפ שקטה לעדכונים, רעיונות ומידע על סדנאות. רוצים להצטרף? לחצו כאן
לוובינרים ולהקלטות הוובינרים הקודמים
שתמיד נשיג את המטרות שלנו,
מור.