משחקים לטיולים

בשבוע שעבר יצאתי לטיול שנתי עם התלמידים שלי והחלטתי שזה הזמן לעשות פוסט עם הצעות למשחקים בטיולים. למה לשחק בטיול? כי זה מגבש, כיף ומוסיף המון הנאה וצחוקים לטיול.

משחקי אוטובוס: משחקים שניתן לשחק באוטובוס תוך כדי הנסיעה.

אני רואה בעיני הקטנה- המורה במיקרופון מסתכלת על משהו בדרך ונותנת רמז. התלמידים צריכים לזהות על מה היא מסתכלת. הרמז יכול להיות אות ראשונה, צבע, ייעוד או כל דבר אחר שתבחר. תודה לשיר גולדברג על הרעיון.

תחרות טורים- תחרות בן הטורים באוטובוס. המנחה אומר מה להעביר לו (3 חטיפים, 4 דברים ירוקים וכו') והתלמידים צריכים להעביר ביניהם את החפצים עד שמגיע למורה. סוחף את כולם. תודה לאסנת קנדי (הידועה בתור אמא שלי) על הרעיון.

בינגו אוטובוס- ראו פירוט למטה על בינגו מסלול, רק על דברים שיראו מהחלון בדרך. אפשר גם להוסיף דברים שלא בטוח שיראו כמו "ענן בצורת חיה" וכו'.

משחקי שירים- תחרות בין קבוצות/ טורים. בכל פעם אומרים נושא (למשל: אהבה, חיות, ערים וכו') וכל קבוצה בתורה צריכה למצוא שיר עם המילה. קבוצה שלא מוצאת, יוצאת מהמשחק. הקבוצה שנשארה אחרונה מנצחת.

משחקי דרך ומסלול:

זיהוי צמחים באמצעות GOOGLE LENS- GOOGLE LENS היא אפליקציה מדהימה, שאם אתם עדיין לא משתמשים בה, כדאי שתורידו אותה עכשיו. האפליקציה מאפשרת לצלם ולקבל מידע אודות התמונה. באמצעותה אפשר להגדיר צמחים, חיות ועוד הרבה. בנוסף, אם רואים שלט בשפה זרה אפשר לצלם את השלט והאפליקציה תתרגם לכם את הכתוב. אפשר שכל תלמיד שמזהה צמח חדש מכריז על כך ואז ליצור מדריך צמחים כיתתי. תודה לאיילת סגל על ההצעה.

בינגו מסלול- מראש, מכינים משחק בינגו עם דברים שאנחנו יודעים שכנראה ניתקל בהם במסלול (קטע במסלול, חיות, גללים של חיות, צמחים, מקומות עצירה ועוד). ניתן להכין את המשחק באמצעות מחולל הבינגו שלי. לאורך כל המסלול, בכל פעם שתלמיד רואה תמונה של משהו שמופיע לו בבינגו הוא מסמן. הראשון שראה את כל מה שכתוב לו על הלוח- הוא המנצח. תודה לנורית מנצור על הרעיון.

משחק האטב- נותנים לתלמיד אחד אטב כביסה, ותוך כדי ההליכה הוא אמור להצמיד את האטב לאחד הילדים.מי שקיבל את האטב אמור לזהות ולהצמיד אותו למישהו אחר. מי שהאטב נמצא אצלו בזמן העצירה מקבל משימה (יכולה להיות משימה היתולית, או לגלות משהו על עצמו, או כל דבר אחר). תודה לתמי פורת על הרעיון.

מהי המילה? – כותבים על דבקיות מילים כמו קיץ, ציפורים, מים וכו ומדביקים מילה על המצח של כל תלמיד. עושים זאת באחת העצירות בהדרכה. כשמתחילים ללכת שוב הילדים מוזמנים לשחק, איך? אני מנסה לגרום לילד להגיד את המילה שכתובה לו על המצח, אמר אותה? המילה שלי ואני לוקחת לו אותה. המטרה לאסוף כמה שיותר מילים מחברים. זה משעשע והילדים מנסים לא ליפול ברגע שהם חושדים מה המילה שיש להם על המצח, כי אסור להם להוריד אותה ולהסתכל. תודה לסנדרה קסטל על הרעיון.

בינגו קיטורים– המטרה של הבינגו הפוכה- התלמידים צריכים שלא יהיה להם אף סימון על הבינגו. בכל פעם שהם מקטרים- מסמנים להם על הבינגו. המשחק גורם לצחוק, הנאה ו- לפחות קיטורים. כאן תמצאו את הקובץ.

מ.מ.מ- משהו מיוחד מאוד. מכינים מראש מדבקות מ.מ.מ. בכל פעם במהלך המסלול כשאחד התלמידים רואה משהו מיוחד (אבן בצורה מיוחדת, חיה כלשהי וכו') הוא צועק "מ.מ.מ.". אם המורה חושבת שזה מיוחד, היא נותנת לו מדבקה. מי שבסוף המסלול צובר הכי הרבה מדבקות, מנצח.

בינגו קיטורים

אז… איזה משחקים אתם תשחקו בטיול הקרוב? אשמח שתכתבו בתגובות.

עדיין לא חברים שלי בפייסבוק? הקישור כאן

פתחתי קבוצת וואטסאפ שקטה לעדכונים, רעיונות ומידע על סדנאות. רוצים להצטרף? לחצו כאן

טיול נעים,

מור קנדי.

2 תגובות על “משחקים לטיולים”

  1. מיכל הגיב:

    היי לא ניתן להצטרף לקבוצת הווצאפ שלך , בגלל שהיא מלאה. האם תפתחי קבוצת וואטסאפ נוספת? אשמח להצטרף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קורסים
קורסים אונליין
Workshop
סדנאות והשתלמויות
  • תגיות

  • פוסטים אחרונים

  • קטגוריות