מערך שיעור- כיפת ברזל – אקטואליה
בעקבות המצב, חשוב לדבר עם התלמידים על מה שהם מרגישים, שומעים וחווים. הנה שיעור שיצא לי ללמד מספר פעמים את התלמידים שלי, במצבים של הסלמה במצב הביטחוני. בנוסף, תוכלו למצוא פעילות חברתית בעקבות המצב, שיצרתי ביחד עם יועצת בית הספר, גוני שטמר.
בהתחלה, דיברנו על מה שהם שמעו שקורה ומה הם מרגישים בעקבות המצב. ראיתי שהתלמידים מעלים הרבה מושגים ששמעו אבל הם לא באמת יודעים את ההגדרות לכל מושג וחלק מההגדרות שלהם רחוקות מהמציאות. כתבתי על הלוח את כל המושגים והתחלתי לעשות להם סדר- פתחנו מפה וראינו איפה עזה נמצאת ואיזה יישובים נמצאים בעוטף עזה, הסברתי להם מה זה רקטה, הסלמה, חמאס וכו’. כדי להסביר את מערכת כיפת ברזל ביקשתי מאחד התלמידים לעמוד ולזרוק כדור לילד אחר- רק ילד אחד הרים ידיים כדי לתפוס את הכדור. דימיתי את זריקת הכדור למערכת כיפת ברזל:
המכ”מ של מערכת- מזהה את הכיוון והמרחק כלומר רואים איפה הכדור בערך יפול.
מערכת הבקרה היא המוח שאמרה לכל תלמיד האם הוא צריך להרים ידיים או לא לפי המכ”מ
לבסוף השיגור- התלמיד הרים ידיים כדי לתפוס את הכדור מכיוון שהמוח (מערכת הבקרה) אמרה לו שהכדור מתקרב אליו.
לאחר מכן הראיתי להם סרטון מהאתר “אאוריקה” על מערכת כיפת ברזל.
בנוסף, במהלך השיעור קראנו את הטקסט מהאתר של מכון ויצמן שליווה אותנו לאורך כל השיעור (שעתיים).
בסוף השיעור נכנסו לאתר של פיקוד העורף וראינו את המידע שיש באתר. דיברנו על התגוננות וכו’. ראינו כי גם באתר כתוב שעם שילוב של מערכת כיפת ברזל והתגוננות נכונה, אנחנו יכולים להרגיש בטוחים. זה המסר שהיה לי חשוב שהם יקחו מהשיעור, בנוסף כמובן לכל הסדר במושגים.
מאחלת לכולנו תקופה שקטה,
מור קנדי.
[…] בנוסף, תוכלו להיעזר במערך השיעור על אקטואליה ועל כיפת ברזל. […]