שעון פגישות- חוויות מהחופש
כל תלמיד מקבל שעון פגישות. התלמידים מסתובבים ביניהם וקובעים פגישות עם תלמידים אחרים. הם צריכים לוודא שהשעה פנויה אצל שני התלמידים ולרשום את שמם בקו שליד השעה.
לאחר שהתלמידים קבעו את הפגישות המורה מכריזה על השעה ועל נושא הפגישה. לכל זוג כ2-3 דקות לדבר על הנושא הנבחר.
אפשר לעשות את הפעילות הזאת כפעילות היכרות, כפעילות לאחר חזרה מהחופשה או סתם כשרוצים לעבוד על פיתוח מיומנויות תקשורת והקשבה. זאת גם הזדמנות מצוינת לעבוד על נושא שאילת השאלות.
נושאים לדוגמה לאחר החזרה מחופשת פסח:
* ליל הסדר
* טיולים
*תחביבים
* משפחה
* תרבות
* דברים שלא הספקנו לעשות בחופש
* מסורות מיוחדות
עוד כמה המלצות:
– שעון חול- אצלי בכיתה יש שעון חול של 3 דקות. התלמידים יודעים שזה משך הזמן שעליהם לדבר. במידה והם מסיימים בפחות זמן- עליהם להמשיך לדבר ולנסות לפתח את השיח.
– שאילת שאלות- בגילאים מסוימים ובכיתות שיש קושי בהבעה- מומלץ לפני כל נושא לנסות לפתח שאלות באופן כיתתי ורק לאחר מכן לתת זמן לתלמידים.
– תרגול הקשבה- לאחר כל סבב מומלץ לבקש מהתלמידים שיספרו לכיתה אחד על השני. כך התלמידים יותר דרוכים ולכן יותר מקשיבים אחד לשני.
– אפשרות נוספת- במקום שעון הפגישות התלמידים יושבים בשני מעגלים- פנימי וחיצוני כשהפנים זה כלפי זה. בכל סבב המעגל הפנימי זז מקום אחד.
– אם המטרה היא לחזק את מיומנויות התקשורת ולא רק לספר חוויות מהחופש- מומלץ לפני לעבוד על כללי התקשורת: שהתלמידים יושבים פנים מול פנים, קול חזק וברור וכו’.
הקובץ- שעון פגישות- מור קנדי
יש לכם עוד רעיונות לנושאים לשעון פגישות או לשימושים שונים שלו? אשמח לשמוע בתגובות.
חג שמח,
מור.
רעיון נפלא
מקסים אפשר לחשוב על נושאים מתחומים שמענינים אותם כמו : תוכניות שהם אוהבים לצפות… חויית הצלחה…
אימצתי. מקסים!!