סביבון וירטואלי
לכבוד חג החנוכה הכנתי מספר סביבונים וירטואליים:
1.סביבון וירטואלי נ.ג.ה.פ- סביבון עם האותיות של הסביבון.
2.סביבון עם כל האותיות א’-ת’- סביבון שמהווה הגרלה בין כל אותיות הא’-ב’.
3.סביבון הטוב- סביבון שיצרתי בשיתוף פעולה עם רונית חלפון מאתר Art and Beyond ומנהלת קהילת הפייסבוק “אננס- גישה לעולם חדש”. הסביבון הוא הזמנה למעשים טובים (לעצמנו ולאחרים): נ-נתינה, ג-גילוי, ה-הנאה, פ-פרגון.
למשחק: שימו לב, יש להמתין מספר שניות לטעינת המשחק:
רעיונות למשחקים עם הסביבון הוירטואלי:
סביבון נ.ג.ה.פ- בסביבון זה ניתן להוסיף עד 4 סביבונים.
*כמו בסביבון רגיל, אפשר לנחש לפני מה יצא בסביבון ואז לסובב ולראות מי ניחש נכון.
*מורות למתמטיקה- אפשר לעבוד על קומבינטוריקה. התלמידים צריכים למצוא את כל האפשרויות בסיבוב הסביבונים (רעיון של בילי מליחי).
* לאחר שסובבנו את הסביבון, אפשר לפתח שיח על מילה שקשורה לאות. הנה כרטיסי שיח מצוינים שיצרה מורן בן דוד מנהלת קבוצת הפייסבוק “למידה בחירום בחינוך המיוחד” ויכולים לשמש אותנו לפעילות זו.
סביבון של כל האותיות- גם כאן ניתן להוסיף עד 4 סביבונים.
* מורות שמלמדות הקניית קריאה- אפשר להחליט על תנועה וכל פעם שיוצאת אות התלמידים צריכים במקהלה להגיד את הצליל שיצא. אפשר גם לעבוד על מודעות פונולוגית- מילים שמתחילות/מסתיימות באותו הצליל.
*ארץ עיר- המשחק הישן והמוכר. מסובבים את הסביבון, מגרילים אות ומשחקים.
*סיכום נושא או שמש אסוציאציות לנושא- מגרילים אות והתלמידים צריכים להגיד כמה שיותר מילים הקשורים לנושא השיעור באותה האות.
סביבון הטוב:
* במהלך התקופה שלפני חנוכה, ניתן בכל בוקר לסובב את הסביבון ולגלות את המטרה היומית הכיתתית. בסוף היום או למחרת, כדאי לפתח שיח בכיתה ולבקש מהתלמידים לשתף האם עמדו במטרה הכיתתית ומה עשו.
*כל תלמיד בתורו מסובב את הסביבון (או שמסובבים בשמו) והם משתפים במעשה טוב שהם עשו (לעצמם או לאחרים) הקשור למילה שיצאה.
הוראות הפעלת הסביבונים:
כדי להגדיל לחצו על הריבוע בצד ימין למטה. בחרו את הסביבון שבו תרצו לשחק. לחיצה על הסביבון תגרום לסיבובו. הסביבונים יעצרו לבד אחרי 3 שניות. בסביבונים בהם יש לחצן של פלוס ומינוס- תוכלו להוסיף או להוריד את מספר הסביבונים (עד 4). בלחיצה על לחצן הבית, תחזרו לתפריט הראשי. תהנו.
למשחק: שימו לב, יש להמתין מספר שניות לטעינת המשחק:
עדיין לא חברים שלי בפייסבוק? הקישור כאן
פתחתי קבוצת וואטסאפ שקטה לעדכונים, רעיונות ומידע על סדנאות. רוצים להצטרף? לחצו כאן
לוובינרים ולהקלטות הוובינרים הקודמים
בהצלחה ותהנו,
מור קנדי.
אפשר להשתמש בסביבון המקסים הזה בשיעורי הסתברות.
מקסים.
רעיונות לשימוש במתמטיקה: גימטריה של האותיות ואז לחבר תרגיל עם פעולות החשבון לתוצאה גדולה….
אפשר שכל אות שהסביבון מראה להרים כרטיס עם שאלה שהכנו ממחןלל המשחקים….
הייתי מוסיפה אפשרויות לסביבוני מספרים
מור יקרה
1.אם יש אפשרות להוסיף עוד מס’ סביבונים במקביל לאותיות נוספות וסביבון אחד לתנועות. כנ”ל למספרים בתחום החד ספרתי דו ספרתי.כשסביבון אחד יהיה של פעולות חשבון.
2. אפשר לתת קטגוריה בכל סיבוב וצריך תוך פרק זמן קצר למצוא פרט באותה האות.
3. צליל פותח\סוגר.
רעיון מהמם…את מוכשרתתתתת
שולחת לילדי הגן שלי !
בצירוף הצעה לפעילות בתנועה
הסביבון המסתובב🥳
לחצו על הסביבון ובצעו משימות:
ג- קפצו על רגל אחת עד 5
נ- מחאו 8 כפיים מאחורי הגב
ה- דלגו עד 10
פ- הקליקו 6 אצבע צרידה
וכעת…
המציאו אתם מה לעשות בכל אות😁
הייתי כותבת מה לעשות אחריי שהוא נופל על אות מסוימת והייתי מוסיפה לו ציורים
כל אות יכולה לכוון לקופסה עם משימות מסוג מסויים שהוכנסו לאותה קופסה. משימות ספורט, קריאה, כתיבה, תקשורת וכו’
אות שוות ערך לערך מספרי, ג=3, נ=50, אפשר לומר תרגיל חשבוני שאפשר לתת לו טווח מספרי או פעולה חשבונית
מושגים לפי אות ולהתייחס למושג למשל: נ= נראות, נדנוד, נוי, ג=גודל, גובה, גנדור, גאווה, וכו’
מהמם!!!! עזרת לי מאוד
Beautiful game, great idea. Thank you. I have used it in my class, students spinned the Aleph bet one, and students had to recognize the letter, and find it in the text , and read the word.
תודה רבה על השיתוף. השתמשתי היום בלמידה מרחוק עם תלמידי כיתה א’. הילדים כתבו מילים המתחילות באות שהראה הסביבון. היה מקסים!