משימת חקר על ימי הזיכרון
בשבוע שעבר ציינו את יום הזיכרון לשואה ולגבורה והשבוע נציין את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה.
הלמידה המקוונת מזמנת לנו אתגרים רבים, אך גם הזדמנויות רבות.
אני מאמינה שזו ההזדמנות לתת לתלמידים יותר משימות חקר, תוך ליווי וחניכה. הפעילות מתאימה לדעתי מכיתה ה’ ומעלה, אבל כמובן שיש להפעיל שיקול דעת לפי קבוצת הלומדים שלכם.
אז מה ההצעה שלי?
1. תנו לתלמידים לבחור שם של אדם הקשור לאחד מימי הזיכרון.
2. בשיעור סינכרוני בזום (או בכל מערכת אחרת), תסבירו במשך מספר דקות את המשימה ותנו דד ליין למשימה. הראו להם איך להיכנס ולהירשם למערכת הויקיקידס ותנו להם הנחיות לביצוע המשימה. שימו לב שיש באתר תבנייות ייעודית לימי הזיכרון. המליצו לתלמידים להיעזר בבני משפחה בעת בחירת האדם שעליהם הם יכתבו.
כאן יש סרטון הסבר על המערכת לתלמידים.
כאן יש מידע נוסף על האתר ויקיקידס (למורים)
3. סיימו את השיחה ותנו להם להתחיל את המשימה.
4. קבעו איתם שעות מסויימות בהן אתם זמינים לשאלות. אפשר אפילו לקיים “שעות קבלה”- זמן מסוים שבו אתם נמצאים במערכת הזום ומי שזקוק לעזרה פשוט נכנס ושואל.
5. במהלך התהליך, כאשר התלמיד מסיים לכתוב, כנסו וכתבו לו הערות על הטיוטה. לאחר מכן, אפשרו זמן נוסף לתיקון ולהרחבה.
6. בדד ליין הסופי- קיימו מפגש זום נוסף בו התלמידים יציגו את האדם שעליו הם כתבו. בנוסף, קיימו עם התלמידים רפלקציה על התהליך.
בדרך זו, השגנו גם למידה אישית ופרסונלית, גם מיומנויות שפתיות רבות וגם שימוש מיטבי במשאבים שלרשותנו.
דוגמה לערך מלא:
בהצלחה!
לדף הפייסבוק של ויקיקידס
לפרטים והרשמה לוובינרים הקרובים
הרשמה לרשימת התפוצה
לדף הפייסבוק שלי
מור קנדי.