משחקי רגשות מקוונים

שתפו עכשיו!

בימים אלה, כאשר משפחות רבות נמצאות בתהליך מתמשך של משבר בריאות עולמי בגלל מגפת הקורונה,  רבים נמצאים בבידוד וכולנו בסוג של סגר – מורים, הורים ותלמידים. בימים אלה הן הילדים והן ההורים חווים תחושות שונות: פחד, חרדה, חוסר ודאות, חוסר אונים, לחץ מתמשך לגבי משך המגפה והשלכותיה (הרפואיות, הנפשיות, החברתיות והכלכליות) ולעיתים אף מצב רוח לא טוב בשל הניתוק מהחברים והעדר השגרה. הדגש בתכניות הלימודים מרחוק היה ברובו על תכנים לימודיים, תרגול והתנסות, ועסק פחות בהיבטים הרגשיים של ההתמודדות עם המצב.עם זאת, דווקא בימים אלו יש חשיבות רבה לשיתוף של רגשות ולעיבוד של תכנים רגשיים שונים, תוך הכרה בכוחות ובדרכי התמודדות, ברוח הפסיכולוגיה החיובית המעודדת צמיחה מתוך מצבי לחץ ומשבר. אני מזמינה אתכם לעודד הבעת רגשות, תוך מתן לגיטימציה לכל מנעד הרגשות שתלמידים עשויים לחוות בתקופה זו. יש לקחת בחשבון שלחלק מהילדים קשה לדבר על רגשות והם מתקשים להביע את מה שהם מרגישים.משחקים שונים יכולים להוות בסיס לשיחות כאלו. יש להתאים את המשחק לגיל הילד, לרמה השפתית והקוגניטיבית שלו, וכמובן ליכולת הקשב שלו. המשחקים יכולים לשמש כאמצעי לשיום של רגשות ('כועס', 'שמח', 'עצוב' וכו'), לקישור של רגש למצב מסוים, וכמובן לשיחה על דרכים באמצעותן ניתן להתמודד עם רגש שלילי או לנסות ולהעצים רגש חיובי. למשל, 'אני שמח כשאני משחק עם חברים אונליין'. ניתן לעשות זאת במסגרת אישית או בדיון קבוצתי, ואף ניתן לעודד את ההורים לפתח שיחות כאלו בבית עם הילד. הדגשים הם לגיטימציה של כל הרגשות, המללה/שיום שלהם, קישור בין רגש לבין מצב, וכיצד ניתן להתמודד עם רגש זה בדרכים יעילות – ספורט, משחקים עם חברים אונליין, זמן משותף עם המשפחה, פיתוח תחביבים נוספים, ועוד.

המשחקים (לחצו על שם המשחק כדי להיכנס למשחק):

משחק 1:
גלגל המזל רגשות-כל תלמיד בתורו מסובב את הגלגל, כשהגלגל עוצר על סמיילי מסוים, התלמיד אומר את הרגש שרואים בסמיילי ומספר חוויה שעבר הקשורה לרגש. 

משחק 2:

משחק הזיכרון עם רגשות – כל תלמיד בתורו הופך שני קלפים. במידה והם זהים הוא מספר חוויה הקשורה לרגש. 

משחק זיכרון נוסף של רגשות- הפעם התאמה בין שם הרגש לתמונה.

כדי שהתלמידים יוכלו לשלוט ביחד אתכם על המסך צריך להעניק להם גישה. יש לעשות זאת באופן הבא (שימו לב- במידה ויש לתלמידים וירוסים על המחשב, זה יכול לעבור אליכם):

אפשרות אחרת היא להשתמש בכלי הציור ולכתוב מספרים ליד הקלפים, כך שכל תלמיד בוחר שני מספרים ואותם הופכים. 

באתר יויו יצרו משחקי רגשות נוספים:

פוסט זה נעשה בשיתוף עם ד"ר ארז מילר, פסיכולוג חינוכי מומחה. 
לדף הפייסבוק

לאתר 


לפרטים והרשמה לוובינרים הקרובים

להרשמה לרשימת התפוצה

לדף הפייסבוק שלי


מור קנדי. 

 

 
 

בימים אלה, כאשר משפחות רבות נמצאות בתהליך מתמשך של משבר בריאות עולמי בגלל מגפת הקורונה,  רבים נמצאים בבידוד וכולנו בסוג של סגר – מורים, הורים ותלמידים. בימים אלה הן הילדים והן ההורים חווים תחושות שונות: פחד, חרדה, חוסר ודאות, חוסר אונים, לחץ מתמשך לגבי משך המגפה והשלכותיה (הרפואיות, הנפשיות, החברתיות והכלכליות) ולעיתים אף מצב רוח לא טוב בשל הניתוק מהחברים והעדר השגרה. הדגש בתכניות הלימודים מרחוק היה ברובו על תכנים לימודיים, תרגול והתנסות, ועסק פחות בהיבטים הרגשיים של ההתמודדות עם המצב.עם זאת, דווקא בימים אלו יש חשיבות רבה לשיתוף של רגשות ולעיבוד של תכנים רגשיים שונים, תוך הכרה בכוחות ובדרכי התמודדות, ברוח הפסיכולוגיה החיובית המעודדת צמיחה מתוך מצבי לחץ ומשבר. אני מזמינה אתכם לעודד הבעת רגשות, תוך מתן לגיטימציה לכל מנעד הרגשות שתלמידים עשויים לחוות בתקופה זו. יש לקחת בחשבון שלחלק מהילדים קשה לדבר על רגשות והם מתקשים להביע את מה שהם מרגישים.משחקים שונים יכולים להוות בסיס לשיחות כאלו. יש להתאים את המשחק לגיל הילד, לרמה השפתית והקוגניטיבית שלו, וכמובן ליכולת הקשב שלו. המשחקים יכולים לשמש כאמצעי לשיום של רגשות ('כועס', 'שמח', 'עצוב' וכו'), לקישור של רגש למצב מסוים, וכמובן לשיחה על דרכים באמצעותן ניתן להתמודד עם רגש שלילי או לנסות ולהעצים רגש חיובי. למשל, 'אני שמח כשאני משחק עם חברים אונליין'. ניתן לעשות זאת במסגרת אישית או בדיון קבוצתי, ואף ניתן לעודד את ההורים לפתח שיחות כאלו בבית עם הילד. הדגשים הם לגיטימציה של כל הרגשות, המללה/שיום שלהם, קישור בין רגש לבין מצב, וכיצד ניתן להתמודד עם רגש זה בדרכים יעילות – ספורט, משחקים עם חברים אונליין, זמן משותף עם המשפחה, פיתוח תחביבים נוספים, ועוד.

המשחקים (לחצו על שם המשחק כדי להיכנס למשחק):

משחק 1:
גלגל המזל רגשות-כל תלמיד בתורו מסובב את הגלגל, כשהגלגל עוצר על סמיילי מסוים, התלמיד אומר את הרגש שרואים בסמיילי ומספר חוויה שעבר הקשורה לרגש. 

משחק 2:

משחק הזיכרון עם רגשות – כל תלמיד בתורו הופך שני קלפים. במידה והם זהים הוא מספר חוויה הקשורה לרגש. 

משחק זיכרון נוסף של רגשות- הפעם התאמה בין שם הרגש לתמונה.

כדי שהתלמידים יוכלו לשלוט ביחד אתכם על המסך צריך להעניק להם גישה. יש לעשות זאת באופן הבא (שימו לב- במידה ויש לתלמידים וירוסים על המחשב, זה יכול לעבור אליכם):

אפשרות אחרת היא להשתמש בכלי הציור ולכתוב מספרים ליד הקלפים, כך שכל תלמיד בוחר שני מספרים ואותם הופכים. 

באתר יויו יצרו משחקי רגשות נוספים:

פוסט זה נעשה בשיתוף עם ד"ר ארז מילר, פסיכולוג חינוכי מומחה. 
לדף הפייסבוק

לאתר 


לפרטים והרשמה לוובינרים הקרובים

להרשמה לרשימת התפוצה

לדף הפייסבוק שלי


מור קנדי. 

 

 
 
משחק מסלול מקוון
משחקים מקוונים עם מספר משתתפים

Comments (2)

  1. Unknown

    מקסים ממש ישר כוח!

  2. Unknown

    כל הכבוד. נהנתי לשחק☺️

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Close

קטגוריות

Navigation

Categories