משחקים בכל עת- חלק ג'- משחקי חברה משעשעים

שלום לכולם, הפעם, לקראת החזרה של חלק מהכיתות אל בתי הספר, החלטתי שהפוסט היום יוקדש למשחקי חברה משעשעים. לשם כך ביקשתי מחבר קרוב, גל בנג'יו, מורה בבית ספר דמוקרטי ובעל העסק פאנג'ו סדנאות הומור 🙂 לשתף אותנו במספר משחקים.

היופי בהומור הוא המתנות הנלוות לו:

– מאפשר ליצור אווירה קלילה משחררת ומגבשת בכיתה 

– מחזק את הביטחון האישי

– מפריש הורמונים מעודדי תחושה טובה 

– מחזק את המערכת החיסונית 

– מאפשר למידה בהנאה 

הנה מספר משחקי חברה משעשעים ומצחיקים:

 1."אני" – יושבים במעגל, כאשר כל אחד בתורו אומר "אני". במידה ומישהו צוחק, זה שמימינו אומר לו מילה נוספת. כאשר מגיע תורו של מי שצחק ,יש לומר "אני" ואת המילה הנוספת. במידה ושוב צוחק, יש להוסיף עוד מילה. המטרה לא לצחוק ולהצחיק את השאר.

2."סיפור בהמשכים"- מוציאים מספר תלמידים מחוץ לכיתה. שאר התלמידים שבכיתה מחליטים על מקום ודמות (למשל- מוכר ארטיקים בים). התלמיד הראשון נכנס ומתחיל לשחק את הדמות. באמצע עוצרים אותו ומכניסים את התלמיד הבא. מספרים לתלמיד שנכנס את הרקע ואומרים לו רק את השורה האחרונה. על התלמיד להמשיך לשחק. כך הלאה עם שאר התלמידים שיצאו החוצה.

3.שיחה בהתקלה – מבקשים 2-3 תלמידים מתנדבים. כמו במשחק הקודם, גם הפעם מחליטים על הרקע (מקום ודמויות). בכל סיבוב, נותנים לתלמידים משימה שונה- לנהל דו שיח דרך שאלות בלבד, כל משפט צריך להתחיל לפי סדר אותיות הא'-ב' (משתתף ראשון מתחיל את המשפט בא', השני בב' וכן הלאה), להזכיר שמות של חיות/מאכלים תוך כדי השיח כך שישמע הגיוני ועוד.

4."אם הייתי חייה הייתי …" יושבים במעגל. הראשון אומר "אם הייתי חיה הייתי .."ואת החיה שבחר, לדוגמה- "אם הייתי גל הייתי פיל" ועליו להשמיע צליל ולעשות תנועה מתאימה. זה שאחריו צריך לחזור על שנאמר "אם הייתי גל הייתי פיל (תנועה וצליל) ואם הייתי נופר הייתי נמלה, תנועה וצליל וכך הלאה. 

5."המשחק המצחיק"- מתחלקים לזוגות כאשר אחד עומד ואחד יושב במעגל פנימי וחיצוני. אלו שעומדים ישאלו שאלה (איך קוראים לאמא שלך? מה הספר האהוב עלייך? וכדומה). לאחר מכן המורה מבקש מהעומדים לזוז מספר צעדים, כך שהזוגות ישתנו. כעת ישאלו את אותם שאלות ויענו אותם תשובות, בקול רם. המצב יוצר אבסורדיות ומצחיק ביותר:)

זמן ליהנות 🙂 פאנג'ו סדנאות הומורגל בנג'ו

רוצים עוד משחקים שניתן לשחק בכל עת?

חלק א'- משחקים לגילוי נושא השיעור

חלק ב'- משחקי חשיבה

עדיין לא חברים שלי בפייסבוק? הקישור כאן

חדש! פתחתי קבוצת וואטסאפ שקטה לעדכונים, רעיונות ומידע על סדנאות. רוצים להצטרף? לחצו כאן

לוובינרים ולהקלטות הוובינרים הקודמים 

בהצלחה בחזרה (לסוג של) שגרה,

מור קנדי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קורסים
קורסים אונליין
Workshop
סדנאות והשתלמויות
  • תגיות

  • פוסטים אחרונים

  • קטגוריות