עיצוב כיתה

עיצוב כיתה- מתחילים לחשוב על שנה הבאה? הנה כמה תמונות של עיצוב הכיתה שלי בשנים קודמות, כשהייתי מחנכת כיתה:

דלת הכניסה- מדבקה עם הכיתוב "חוק חיוך חובה" וסמיילי. זה עובד על התלמידים ועוד יותר עליי. לפעמים אנחנו בלחץ בזמן העבודה או כועסים על תלמידים (למשל בתורנות בהפסקה). רגע לפני שנכנסתי לכיתה, הייתי מסתכלת על החיוך, עוצרת, נושמת, מחייכת ונכנסת לכיתה.

מטרות- אני מאוד אוהבת שהמטרות האישיות של התלמידים תלויים בכיתה. כל שנה בצורה קצת אחרת- פעם הכוכבים עם המטרות האישיות היו תלויים בתקרה, פעם כאבני מסע ועוד.

ועוד משהו- מפות. אנחנו מדברים הרבה על מקומות בארץ ובעולם ולכן תמיד אהבתי שיש אצלי מפות גדולות בכיתה כך שהתלמידים יכולים לחפש בעצמם את המקומות.

פינת סיימתי- פינה עם משחקי חשיבה (מצא את ההבדלים, טנגרם, איפה אפי), ציורים ומגזינים למי שמסיים את המטלות.

איך הכיתה שלי הייתה מסודרת? לרוב בח', כשבאמצע יש שטיח ועוד כיסאות מיוחדים. למה? כדי שהתקשורת איתם תהיה לאורך כל השיעור, כדי שיוכלו להסתכל אחד על השני כשהם מדברים, כדי לאפשר להם בחירה בצורת הישיבה, כדי שיוכלו לגוון וכדי שמי שצריך לזוז- יוכל למצוא את הדרך בלי להפריע לשאר הכיתה. כמובן שזה היה תלוי בכיתה. הייתה שנה אחת שבעקבות הרכב הכיתה הרגשתי שצורת הישיבה מפריעה להם ולכן הם ישבו בטורים.

מטה קוגניציה- המודל של חשיבה תוצאתית תמיד היה תלוי אצלי, ממש ליד הלוח. כל פעם בצורה שונה. זו השפה שבה דיברנו ולכן היה לי חשוב שזה יהיה להם מול העיניים. הנה פוסט אחר שכתבתי על הנושא.

הכיסאות- צבעוניים עם מה הדברים שאני רוצה שהם יעשו במהלך השנה. הכיסאות מסכמים את האני המאמין החינוכי שלי ושוב, מהווים גם מסר לתלמידים.

איכשהו בחיפוש לא מצאתי תמונות של המשחקים שלי בכיתה, אבל תאמינו לי שהיו, והרבה 😉

רגע לפני שאתם מעצבים את הכיתה, ממליצה לכם לעצור ולחשוב- מה המסר שאתם רוצים להעביר? מה חשוב לכם שיהיה? מה צריך להיות מול העיניים של התלמידים?

עדיין לא חברים שלי בפייסבוק? הקישור כאן

פתחתי קבוצת וואטסאפ שקטה לעדכונים, רעיונות ומידע על סדנאות. רוצים להצטרף? לחצו כאן

בהצלחה בתכנונים 🙂

מור קנדי.

2 תגובות על “עיצוב כיתה”

  1. ליאת הגיב:

    היי מור. מהמם!
    איך הדבקת את האותיות על הכיסאות כך שלא תזוזנה?
    תודה,
    ליאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קורסים
קורסים אונליין
Workshop
סדנאות והשתלמויות
  • תגיות

  • פוסטים אחרונים

  • קטגוריות