משחקים לימודיים בהבנת הנקרא

תהליך הלמידה הוא דבר מורכב המשתנה מאדם לאדם ובשכבות הגיל השונות. לרוב אנו מפתחים את בסיס יכולות הלמידה שלנו כבר בגיל צעיר ולאט לאט מרחיבים אותו כתוצאה מחשיפה לגורמים שונים בסביבתנו כמו חברים, משפחה ומורים. אומנם ישנם ילדים רבים המתקשים ליצור לעצמם את בסיס הלמידה העצמי. אותם ילדים דורשים שיטות מותאמות להעברת חומרים לימודיים שבית הספר הרגילים לא תמיד יכולים לספק ובטח שלא באופן פרטני לכל תלמיד. כיום אנו רואים תופעה זו בהיקפים נרחבים עם זיהויים ואבחונים של קשיי למידה והפרעות קצב כבר מגיל צעיר מאוד. אותן הפרעות מקשות על הילדים להתרכז בעולם המודרני הסוער ומלא הריגושים מסביב. בהתאם יש צורך באמצעים שבעזרתם יוכלו הילדים לפתח יכולות למידה, אמצעי שכזה הוא משחקים חינוכיים.

משחקים לימודיים בהבנת הנקרא לילדים

בעוד ששיעורים רגילים מקשים על תלמידים להתרכז וללמוד, משחקים לימודיים נותנים לילדים את האפשרות להשתתף באופן פעיל בתהליך הלמידה ולהשאיר אותם תמיד ממוקדים בשלב הבא של המשחק. משחקים לימודיים בהבנת הנקרא יכולים לשלב קטעי קריאה שונים (אפילו בהוראות המשחק עצמן) איתם הילדים יכולים לעבוד והוציא לפועל ולא רק לקרוא ולעבור הלאה. עם משחקים לימודיים בהיסטוריה הילדים יכולים ליצור כלים מהסיפורים המוכרים, לשחק דמויות חשובות ולדמיין עולמות עבר. כך בדומה ניתן להעביר עוד מגוון עצום של שיעורים עם משחקים לימודיים בחשבון, משחקים לימודיים במתמטיקה או משחקים לימודיים בעברית.

משחקים לימודיים במתמטיקה – לימוד בדרך אחרת

ביצוע פעולות חשבון היא כנראה פעולה לא מלהיבה עבור הילד הממוצע, אז למה לא להפוך את הפעולה למשחק? משחקים לימודיים בחשבון ישלבו את פעולות החשבון במשחק – חישוב פאות קובייה, חישוב צעדים במשחק לוח או וירטואלי עוד ים רעיונות ייחודיים שאתם בעצמכם יכולים להמציא. בכלל, לתת לילד לפתח בעצמו את המשחק, להמציא חוקים ולפתח רעיונות לשילוב הלימוד במשחק יעזרו לו רבות בפיתוח יכולות הלמידה. כאן באתר של מור קנדי תמצאו המון רעיונות וכלים בעזרתם תלמדו כיצד להעביר לילדים תוכן לימודי בשילוב משחקים מהנים. משחקים לימודיים בהיסטוריה או משחקים לימודיים בעברית עם ההדרכה של מור קנדי, מבטיחים לכם ולילדים/תלמידים שלכם חוויה בלמידה. בואו להשכיל ולהנאות איתנו במור קנדי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קורסים
קורסים אונליין
Workshop
סדנאות והשתלמויות
  • תגיות

  • פוסטים אחרונים

  • קטגוריות