כלי גוגל השיתופיים
לפני כשבועיים הסטודנטיות שלי התארגנו לארוחת בוקר משותפת. הן שלחו הודעת וואטסאפ וביקשו מכל אחת להעתיק את ההודעה ולשלוח אותה שוב עם מה שהיא מביאה. כששאלתי אותן למה הן לא משתמשות בגוגל שיטס, הן אמרו שהן לא יודעות איך יוצרים בכלי גוגל השיתופיים. הבטחתי להן סרטון על הנושא, אז הנה, אני מקיימת. כמובן שגם מעלה לבלוג כך שיוכל לשמש את כולם.
בגדול- כלי גוגל השיתופיים (הבסיסיים) דומים לאופיס. ההבדל העיקרי והמרכזי- ניתן לעבוד מספר אנשים במקביל על אותו הקובץ. כל מה שניצור- ישמר אחר כך גם בגוגל דרייב. גוגל דרייב הוא בעצם תיקיית ענן שניתן לשמור שם קבצים ולשתפם בקלות. אם אתם מגדירים את עצמכם כלא טכנולוגיים, אבל יודעים להשתמש בכלי אופיס, אתם לגמרי יכולים להשתמש גם בכלים אלו.
מה מקביל למה?
גוגל דרייב Google drive- מקביל לתיקיות של המחשב
גוגל שיטס Google sheets- מקביל לאקסל
גוגל סליידס Google slides- מקביל לפאורפוינט
גוגל דוקס Google docs- מקביל לוורד
הנה סרטון הסבר קצר:
כמה רעיונות איך נוכל לנצל את הכלים:
גוגל דרייב– מעולה ליצירת תיקיות לפי קורסים. אפשר ליצור תיקייה לכל קורס, לשתף עם שאר המשתתפים ושם תוכלו להוסיף מאמרים, סיכומי שיעורים, דפי הכנה למבחן וכו’. במהלך התואר השני יצרנו תיקייה לכל הסטודנטים וכך עזרנו אחד לשני.
אני משתמשת בגוגל דרייב ל… הכל! הוא שמור אצלי במחשב ובכל פעם כשאני שומרת קובץ אני מעלה אותו ישירות לדרייב. כך, כל הקבצים תמיד איתי. המלצה- פעם בכמה זמן לגבות אותו לכונן קשיח.
גוגל שיטס– נהדר לרשימות מסוגים שונים- למשל כשרוצים לערוך רשימת כיבוד, רשימת מציגים, חלוקת מאמרים, תכנית עבודה או צבירת נתונים כלשהי ושימוש בנוסחאות.
כמרצה ומורה, אני משתמשת בגוגל שיטס לבדיקת נוכחות, ציונים ומיפויים לתלמידים. כך, אני יכולה לשתף את הנתונים עם האנשים הרלוונטיים (מרכזי פסגה, צוות הכיתה ועוד).
גוגל סליידס- מעולה להכנת מצגות שיתופיות (למשל לפרזנטציה). ניתן לעבוד בקבוצה וכל אחד רואה מה השני עשה בזמן אמת. בעבר, כשלא השתמשתי בזה, יצא לי מספר פעמים לעבוד מצגת רגילה עם עוד חברה, וכששלחנו אחת לשנייה את המצגת, גילינו שכל אחת שינתה דברים והיינו צריכות להשקיע זמן רב בלאחד שוב את המצגת. כאן, זה אוטומטי.
כמרצה ומורה, אני אוהבת להשתמש במצגת שיתופית בזמן עבודה בקבוצות בזום. כך, כל קבוצה עובדת על השקופית שלה ואני יכולה בזמן אמת לראות מה כל קבוצה עושה ולגשת לקבוצה שאני רואה שתקועה/ לא הבינה/ וכו’. בנוסף, בסוף נוצר לנו תוצר משותף.
בכלי זה, ניתן גם ליצור חדרי בריחה, חדרים פיזיטליים (המשמשים בעיקר לעבודה א-סינכרונית), שימוש בביטמוג’י שלנו ועוד. הנה קישור לסרטון הדרכה של הילי זוורו המדהימה מהבלוג “זינוק לחינוך”.
גוגל דוקס– במהלך התואר, חלק מהעבודות הן בזוגות. בגוגל דוקס (מזכירה, ממש כמו word) ניתן לכתוב את העבודה ביחד, לראות מה כל אחד שינה והוסיף וכך לחסוך את מאות הקבצים שאחר כך שמורים במחשב בשמות שונים (כמו עבודה סופית, עבודה סופית בהחלט, עבודה גרסה סופית וכו’) כך שבסוף אין לנו באמת מושג מהי הגרסה האחרונה ששמרנו…
בבית הספר, אנחנו משתמשים בגוגל דוקס כדי לכתוב את התעודות+ התל”אות של התלמידים.
אז זהו… מקווה שתשתמשו בכלים בתבונה. יש לכם רעיונות נוספים לשימושים? מוזמנים לכתוב בתגובות.
עדיין לא חברים שלי בפייסבוק? הקישור כאן
פתחתי קבוצת וואטסאפ שקטה לעדכונים, רעיונות ומידע על סדנאות. רוצים להצטרף? לחצו כאן
בהצלחה בתקופת עבודות ומבחנים,
מור קנדי.
רק לשים לב: שותפי עריכה יכולים למחוק ולשנות (בטעות או בכוונה…). למשל סטודנטית שלי שנה את עצמה במקום סטודנטית אחרת ברשימה כי השעה יותר מצאה חן בעיניה.
צודק. חשוב לשים לב לזה.