בינגו חברתי

בתחילת הסמסטר רציתי להכיר את הסטודנטיות שלי בפדגוגיה. חיפשתי דרך שהן ישתפו ואני אכיר אותן יותר בלי לעשות סבב (בסבב יש נטייה לא להקשיב לאחרים ולעיתים הוא נמרח מעבר למצופה). מה עשיתי? המצאתי את המשחק “בינגו חברתי”- משחק שבו כולם יכולים לשתף ושהקצב שלו מהיר. זה היה כל כך מוצלח שהיה לי ברור שאעשה גרסה […]

האם החינוך המיוחד צריך להמשיך ללמוד בבית הספר בסגר השלישי? מיני יחידת הוראה

אני אוהבת ללמד את התלמיד את המיומנויות השונות תוך התייחסות לתוכן שמשמעותי עבורם. והנה, שוב צצה הזדמנות (כל הזמן יש הזדמנויות, רק צריך לנצל אותם)- הסגר השלישי. אני מלמדת בבית ספר לחינוך מיוחד ואנחנו ממשיכים ללמד כרגיל למרות הסגר. החלטתי לשאול את התלמידים מה הם חושבים. אז מה עשינו? בשיעור אקטואליה קראנו כתבה עם כל […]

חזרה מחופשת חנוכה

אתם כבר מכירים אותי ויודעים שאני אוהבת לערוך שיח עם התלמידים שלי לאחר כל חופשה (את האמת? גם אחרי כל סוף שבוע, זה חלק מפיתוח השפה הדבורה). אז הנה 2 רעיונות למשחקים שמטרתם איוורור רגשות וסיכום החוויות מחופשת חנוכה. את המשחקים אפשר לשחק גם בצורה וירטואלית (זום וכו’) וגם פנים מול פנים. 1. הכנתי משחק […]

סביבון וירטואלי

לכבוד חג החנוכה הכנתי מספר סביבונים וירטואליים: 1.סביבון וירטואלי נ.ג.ה.פ- סביבון עם האותיות של הסביבון. 2.סביבון עם כל האותיות א’-ת’- סביבון שמהווה הגרלה בין כל אותיות הא’-ב’. 3.סביבון הטוב- סביבון שיצרתי בשיתוף פעולה עם רונית חלפון מאתר Art and Beyond ומנהלת קהילת הפייסבוק “אננס- גישה לעולם חדש”. הסביבון הוא הזמנה למעשים טובים (לעצמנו ולאחרים): נ-נתינה, […]

2 פיצ’רים בזום לעידוד מעורבות לומדים

יש המון כלים ואתרים לעידוד מעורבות לומדים, אבל לפעמים, בכלל לא צריך לצאת מהזום. הזום מאפשר לנו מספר כלים מצוינים. למה חשוב לעודד מעורבות לומדים בזום? אחד הדברים החשובים בלמידה היא מעורבות הלומדים. ככל שהלומדים פעילים יותר, ככה הם יעבדו את הלמידה בצורה טובה יותר. תחשבו רגע על עצמכם, כמה פעמים הייתם בשיחת זום שבה […]

יום זכויות הילד

לכבוד יום זכויות הילד הכנתי משחק נכון/ לא נכון על זכויות הילדים. אפשר לבקש מהתלמידים להביא טושים בצבעים ירוק ואדום. במהלך המשחק הם מרימים את צבע הטוש: אדום- לא נכון, ירוק- נכון. זה יכול לעבוד מצוין גם בזום וגם בפנים מול פנים. אני מציעה אחרי כל משפט לדבר על המשפט- למה הוא נכון/ לא נכון, […]

חג הסיגד

יש לי חיבור מיוחד לחג הסיגד ולעדה האתיופית. לפני הצבא דחיתי את הצבא בשנה ויצאתי לשנת שירות מטעם תנועת הצופים. אני חושבת שזו הייתה הפעם הראשונה שפגשתי ודיברתי עם אתיופים. לפני כן, לא היו לי אתיופים בשכבה. במהלך שנת השירות התאהבתי. התאהבתי במנהגים, בסיפורים, בתרבות ובאנשים. אחרי שנת השירות החלום שלי היה לנסוע לאתיופיה, ואכן, […]

על חשיבות ההתמדה- נינג’ה ישראל

אני אוהבת לצפות בנינג’ה ישראל. יש שם סיפורים שמרגשים אותי ואנשים מעוררי השראה שמאתגרים את עצמם עוד ועוד. לפני שבוע, היו אלה הזוג סול בוסיאן ואמור פז שריגשו אותי, והחלטתי שאני חייבת להקדיש להם חלק מהשיעורים. מי שלא מכיר- בני הזוג חולים וחולמים על נינג’ה. בעונה הראשונה במוקדמות סול סיים את המסלול והגיע לבאזר ובעונה […]

משחקים בכל עת- חלק ג’- משחקי חברה משעשעים

שלום לכולם, הפעם, לקראת החזרה של חלק מהכיתות אל בתי הספר, החלטתי שהפוסט היום יוקדש למשחקי חברה משעשעים. לשם כך ביקשתי מחבר קרוב, גל בנג’יו, מורה בבית ספר דמוקרטי ובעל העסק פאנג’ו סדנאות הומור 🙂 לשתף אותנו במספר משחקים. היופי בהומור הוא המתנות הנלוות לו: – מאפשר ליצור אווירה קלילה משחררת ומגבשת בכיתה  – מחזק […]

משחקים חברתיים בזום

אני מאמינה שאחד הדברים החשובים שאנחנו צריכים לעשות בשיעורים בזום זה לעורר אינטראקציה עם התלמידים ולתת מקום חשוב מאוד למצב החברתי. אני מצרפת מספר משחקים: 1. משחק משימות- את המשחק הזה יצרתי ביחד עם התלמידים שלי. לאחר שהתלמידים הציעו הצעות ורעיונות שיחקנו כך: כל תלמיד בתורו בחר קלף, חשפנו את הוילון והתלמיד ביצע את המשימה […]