מחולל דומינו

ברוכים הבאים למחולל הדומינו.* עדכון (18.1.19) – מחולל הדומינו עבר שדרוג וניתן להכניס עד 40 זוגות). כדי להשתמש במחולל, עקבו אחרי השלבים הבאים:1. לחצו על הקישור 2. לחצו על הורדה3. לחצו בפס הצהוב "הפוך עריכה לזמינה" 4.  לחצו בפס הצהוב "הפוך תוכן לזמין"5. הכניסו את הנתונים (שאלה ותשובה/ אות גדולה וקטנה/ אות בדפוס ובכתב/ מושג והגדרתו […]

פיתוח חשיבה יצירתית המצאתית

בשנים האחרונות אני מלמדת בכיתתי שיעור שנקרא "פיתוח חשיבה".בשיעור זה אנחנו עושים "חדר כושר למוח" (ככה אני מגדירה את השיעור לתלמידים).בשיעור זה אני מפתחת מיומנויות שונות ומלמדת כלים מתוך העשרה אינסטרומנטלית של פרופ' פוירשטיין ז"ל. החלטתי לפתוח את תחילת השנה במספר שיעורים שעוסקים בחשיבה יצירתית.בשיעור הקודם שיחקנו במשחק החפצים מתוך משחק הטלוויזיה "של מי השורה האת". […]

יוצרות חינוך- עזרים מהכנס ומהסדנאות

שלום לכולם,פוסט זה מיועד למי שצפה בכנס המקוון "יוצרות חינוך". במהלך הכנס הראיתי אביזרים ניתן למשחק איתם בשיעורים.מצרפת לכאן במצגת את כל העזרים שדורשים הכנה- קוביית התשובות:מצגת עזרים רכישת קובייה מסול (4 ס"מ):בחנות האינטרנטית של "מורות משקיעות"באלי אקספרס (12 יחידות)ובחנויות של הכל בשקל או בשקל וחצי. לוח מסלול כדורגל מקווה שנהנתם בכנס,נשמח לשמוע משוב עליו 🙂

חשיבה תוצאתית- פיתוח מטה קוגניציה

אחד התפקידים החשובים ביותר שלנו, המחנכים והמורים, הוא לפתח את החשיבה של התלמידים, ללמד אותם איך לחשוב ולא מה לחשוב.אצלי בכיתה תלוי מודל החשיבה התוצאתית- מטרה, תכנון, ביצוע ובקרה. באמצעות מודל זה אנחנו מדייקים יותר את החשיבה שלנו ולומדים לבצע מטה קוגניציה.אז מה המודל אומר:קודם כל המשפט- "רגע…חושבים!" לקוח מתוך העשרה האינסטרומנטלית של פוירשטיין (לימודי […]

לוח שנה 2018-2019

אז הנה,אנחנו בדיוק באמצע החופשה (אצלי היא רק התחילה כי ביום חמישי סיימנו את הקייטנה) ומתחילים כבר להתכונן לשנה הבאה.אני מצרפת לוח שנה (תודה לאנונימית שעיצבה לי אותו) לשנה החדשה.את לוח השנה אני תולה מעל לחלונות אצלי בכיתה ובהמשך אני עוד אוסיף את ימי ההולדת של התלמידים. אפשר ליצור מדבקות ולהדביק על הלוח (מומלץ להדביק […]

שקיק של זיכרונות- פעילות לסיכום השנה

בכל סוף שנה אני אוהבת לתת לתלמידים משימת כתיבה שמסכמת את השנה שעברה.בשנה שעברה עשיתי הפעילות של "מרכיבים את השנה" והשנה אני אתן לכל התלמידים שקיקים והם ימלאו אותם בזיכרונות.שתי אפשרויות לפעילות:1. התלמידים ימשיכו את ההתחלות של המשפטים ולאחר מכן יכניסו לתוך השקיק.2. כל תלמיד יכתוב זיכרון מהשנה שהיה לו עם כל אחד מחברי כיתתו. […]

המונדיאל

בעוד כשבוע יתחיל המונדיאל. לפי ארבע שנים עשינו (יועצת בית הספר, גוני שטמר, ואני)  חגיגה מהמונדיאל בכיתתי- התלמידים הכינו לוח קיר שעמד במרכז בית הספר והתלמידים דאגו לעדכן את המידע כל הזמן. בשפה קראנו טקסט על המונדיאל וענינו על שאלות הבנת הנקרא. בג"ג באותה שנה למדנו על היבשות אז התלמידים מיינו את המדינות שהשתתפו במונדיאל לפי היבשות. במתמטיקה למדנו לקרוא […]

חיזוק דיוק ושטף קריאה דרך משפטי פירמידה

מהו משפט פירמידה? משפט פירמידה הוא משפט הבנוי באופן מדורג. המילה הראשונה מופיעה בראש הפירמידה ובכל אחת מהשורות שלאחר מכן מתווספת מילה, בהדרגה, עד לכתיבת המשפט המלא בתחתית הפירמידה. מהם היתרונות במשפטי פירימידה? * התלמידים חווים חווית הצלחה בכך שהם מצליחים לקרוא משפט שלם בצורה מדויקת. הקריאה היא הדרגתית ולא מאיימת על התלמיד. *  לרוב […]

לוח מסלול כדורגל

לפני כמה חודשים העלתי תמונה של לוח מסלול בצורת כדורגל.את הלוח אני עשיתי על בריסטול ענק בעזרת מדבקות אבל עכשיו עשיתי גם בקובץ במחשב, כך שכולכם תוכלו להדפיס ולהשתמש.אפשר להתאים את תוכן המשחק לכל גיל ולכל תחום דעת. כמה רעיונות לעבודה עם הלוח:1.  להכין חיילים בצורת שחקני כדורגל שהתלמידים אוהבים.2. לצבוע חלק מכדורי הרגל בשני […]

צרכנות נכונה- שיח כישורי חיים

כחלק מסדר פסח החלטתי לסדר גם את המחשב ולא רק את הבית. מצאתי קובץ ישן שהכנתי בנושא "שיח כישורי חיים לקראת יציאה לקניות". הקובץ מחולק ל13 כרטיסיות, כל כרטיסייה בנושא קניות בסוג אחר של חנות.כל כרטיסייה מהווה שאלות מרכזיות שלדעתי כדאי לשאול את התלמידים ולפתח איתם שיח. ממליצה שבכל שיעור להתמקד בחנות אחת בלבד. עם […]

נגישות