בלוג
חוויות מהחופשה
איך אפשר לדבר על החוויות בכיתה? הנה כמה אפשרויות: 1. בינגו חוויות- כל תלמיד מקבל כרטיסיית בינגו (הכרטיסייה זהה לכולם), יש להם מספר דקות (כדאי להגדיר מראש- 5-7 דקות) להסתובב ולחפש מישהו שעשה פעילות שקשורה לאחת התמונות. ברגע שהתלמיד מוצא מישהו הוא כותב במשבצת את שם התלמיד ואת מה שהוא עשה. לאחר מכן עוברים לחפש […]
על אסטרטגיות, למידה והסדרה “הישרדות”
סוף שנה, התלמידים כבר מחזירים את ספרי הלימוד. זאת ההזדמנות שלנו ללמד אותם דברים מחוץ לתכנית הלימודים.השיעורים שלי ליום חמישי כבר היו מוכנים כשפתאום צפיתי במשימה ב”הישרדות”. באותו רגע ידעתי שמחר בשיעור אני הולכת לעשות שיעור שקשור לאסטרטגיה.בפרק היתה משימה ושתי הקבוצות נקטו באסטרטגיות שונה להצלחת המשימה. חוץ מזה, גם אני משתמשת המון בכיתה במושג […]
מסכמים את השנה
בכל סוף שנה אני אוהבת לתת לתלמידים לסכם את השנה. לאחר מכן אני מניילנת להם את הסיכום ומצרפת לתעודות. הסיכום מאפשר להם להיזכר במה שעשינו ולי להבין מה היה משמעותי בחיי התלמידים. השנה החלטתי לסכם את השנה בפאזל- מעין טנגרם: כל תלמיד גוזר את הצורות,עונה על השאלות ואז מנסה לסדר את כל הצורות בצורת […]
משחקי חשיבה
כל שיעור הוראה מתקנת שלי מחולק לשני חלקים- 50 דקות של למידה בנושא הרצוי (וכמובן שאני משתדלת לשלב כמה שיותר משחקים בתוך הנושא) ו10 דקות של משחק קלפים/חשיבה/קופסה שאפשר דרכו לפתח מיומנות כלשהי. אני מגדירה להורים את טווחי הזמן כבר בשיחה הראשונה ומבהירה להם את המטרות של המשחק. דרך המשחק אפשר ללמוד המון על הילדים.היום […]
יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל
הרשת מוצפת בחומרים על יום ירושלים, אך מלבד יום ירושלים, זהו גם יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל. יותר מ4,000 יהודי אתיופיה נספו כאשר הלכו מאתיופיה לגבול סודן במטרה לעלות לארץ ישראל או כאשר שהו במחנות הפליטים בסודן לפני העליה לארץ. כמחנכת, חשוב לי שהתלמידים יכירו את הסיפור מעורר ההערצה של יהודי אתיופיה, שהתלמידים […]
כמה מילים על הבחירות (לא רק של ההסתדרות וזהו לא פוסט פוליטי)
מחר יתקיימו הבחירות של הסתדרות המורים ואני שומעת המון קריאות של מורים שלא מתכוונים להצביע או שיצביעו רק במידה והקלפי תגיע אליהם לבית הספר. בואו נשחק את המשחק הפוך- אם התלמידים שלכם היו אומרים שהם לא מתכננים להצביע בבחירות למועצת תלמידים או לבחירות של ראשות העיר/המדינה,איך הייתם מגיבים?לפני שנתיים זכיתי ללמד אזרחות בכיתה שבה לחלק […]
ל”ג בעומר- דמותו של רבי עקיבא והמסר מסיפורו
רבי עקיבא היה רועה צאן שבעזרת כוח רצון והתמדה הצליח ללמוד בגיל מאוחר תורה והפך לרב גדול. לדעתי, חשוב שהתלמידים יכירו את דמותו ועוד יותר- יבינו שלעולם לא מאוחר מדי להצליח בדברים שחשובים להם. אז מה עשינו בשיעור?תחילה, צפינו בסיפורו של רבי עקיבא דרך סרטון באתר בריינפופ. לפני הצפייה בסרטון התלמידים קיבלו מספר שאלות כלליות. ביקשתי […]
האירוויזיון
בשבוע הבא תתקיים תחרות האירוויזיון. הרבה תלמידים צפו ב”אקס פקטור לאירוויזיון” ומעודכנים בתחרות. אז למה לא לנצל את כל ההתלהבות הזאת ללמידה? בסוף הפוסט תמצאו את הקבצים העדכנים לשנת 2022אז בשבוע הקרוב נלמד על האירוויזיון: נתחיל בטקסט מידעי על האירוויזיון, עם שאלות המותאמות לנושאים שלמדנו בכיתה בהבנת הנקרא: לאחר מכן, אחזור עם […]
מטבעות “אלה”- מטבעות ההצלחה שלי
מדי שנה, לכל תלמיד יש תוכנית לימודים אישית (תל”א) המורכבת מהמטרות האישיות שלו לשנה הקרובה. את המטרות מחליטים לאחר שיחה עם הילד והוריו ולאחר ישיבת צוות. מיד לאחר חופשת הפסח, עברתי שוב (בפעם השלישית השנה) עם התלמידים על התל”א שלהם ועם כל תלמיד החלטתי על מטרה אחת שעדיין לא הושגה והחלטנו להתמקד בה עד סוף […]
במה אני עצמאי/ת?
היום בכיתה דיברנו על המילה “עצמאות”. פירשנו את המושג, ערכנו דיון על העצמאות של מדינת ישראל ובסוף עברנו מהעצמאות של המדינה לעצמאות האישית של כל ילד. כל הילדים קיבלו דף (תודה ליעל קפון על הציור) וכתבו לפי ההוראות:-בפסים דברים שהם עדיין לא עצמאיים בהם והיו רוצים להיות עצמאיים בהם. -במגן הדוד- דברים שהם עצמאיים בהם. […]