משחקים בכל עת- חלק ג'- משחקי חברה משעשעים

שלום לכולם, הפעם, לקראת החזרה של חלק מהכיתות אל בתי הספר, החלטתי שהפוסט היום יוקדש למשחקי חברה משעשעים. לשם כך ביקשתי מחבר קרוב, גל בנג'יו, מורה בבית ספר דמוקרטי ובעל העסק פאנג'ו סדנאות הומור 🙂 לשתף אותנו במספר משחקים. היופי בהומור הוא המתנות הנלוות לו: – מאפשר ליצור אווירה קלילה משחררת ומגבשת בכיתה  – מחזק […]

משחקים חברתיים בזום

אני מאמינה שאחד הדברים החשובים שאנחנו צריכים לעשות בשיעורים בזום זה לעורר אינטראקציה עם התלמידים ולתת מקום חשוב מאוד למצב החברתי. אני מצרפת מספר משחקים: 1. משחק משימות- את המשחק הזה יצרתי ביחד עם התלמידים שלי. לאחר שהתלמידים הציעו הצעות ורעיונות שיחקנו כך: כל תלמיד בתורו בחר קלף, חשפנו את הוילון והתלמיד ביצע את המשימה […]

צמדי כפל

לפניכם משחק צמדי כפל. המשחק נועד לתרגל את לוח הכפל בדרך חווייתית. בכל שקופית יש שתי כרטיסיות עם תרגילים ומכפלות. מצאו את התרגיל והמכפלה המתאימה לו. שימו לב- יש שתי גרסאות: בגרסה הראשונה- אחרי 20 שניות תופיע התשובה. בגרסה השנייה אין הגבלת זמן. אחרי שהתלמידים עונים פשוט לוחצים על החץ בצד ימין. כדי להגדיל את […]

צמדי כפל

לפניכם משחק צמדי כפל. המשחק נועד לתרגל את לוח הכפל בדרך חווייתית. בכל שקופית יש שתי כרטיסיות עם תרגילים ומכפלות. מצאו את התרגיל והמכפלה המתאימה לו. שימו לב- יש שתי גרסאות: בגרסה הראשונה- אחרי 20 שניות תופיע התשובה. בגרסה השנייה אין הגבלת זמן. אחרי שהתלמידים עונים פשוט לוחצים על החץ בצד ימין. כדי להגדיל את […]

מערך שיעור בנושא ארגון וניהול זמן

משך השיעור המוצע- כ50-60 דקות. משחק פתיחה- מספרים- ידע זה כוח. (תכנון עבודה)  (7 דק') מבקשים מהתלמיד/ים למצוא את המספרים בדף לפי הסדר מ1 עד 100. תוך כדי מודדים להם את הזמן. לאחר מכן נותנים להם רמז: מקפלים את הדף לחצי האורך- בחצי הדף העליון כל המספרים מ1-50, בחצי התחתון- המספרים מ51-100. התלמידים שוב מקיפים […]

מערך שיעור בנושא ארגון וניהול זמן

משך השיעור המוצע- כ50-60 דקות. משחק פתיחה- מספרים- ידע זה כוח. (תכנון עבודה)  (7 דק') מבקשים מהתלמיד/ים למצוא את המספרים בדף לפי הסדר מ1 עד 100. תוך כדי מודדים להם את הזמן. לאחר מכן נותנים להם רמז: מקפלים את הדף לחצי האורך- בחצי הדף העליון כל המספרים מ1-50, בחצי התחתון- המספרים מ51-100. התלמידים שוב מקיפים […]

משפטים מבולבלים – חוויות מסוכות

לקראת החזרה מהחופשה, חשבתי על פעילות שתשלב בין מיומנויות חברתיות למיומנויות שפתיות והכנתי משחק משפטים מבולבלים עם חוויות מסוכות. איך מבצעים את הפעילות? חשבתי על שתי אפשרויות: 1.שולחים לתלמידים את המשחק. מבקשים מהם לשחק ולחשוב על משפט אחד שהם עשו ושהם רוצים לספר עליו במליאה. 2.שולחים לתלמידים את המשחק. מבקשים מהם לשחק ולאחר מכן לכתוב […]

משחק חזרה מחופשת סוכות

חג סוכות אוטוטו מסתיים וכל התלמידים (מלבד תלמידי החינוך מיוחד) ממשיכים בהוראה המקוונת. הכנתי משחק לשיח כיתתי על חג הסוכות. איך משחקים? משתתף ראשון בוחר מספר. פותחים את הפנקס המתאים והמשתתף עונה על השאלה ולאחר מכן בוחר תלמיד נוסף שעונה על אותה השאלה. משתתף שלישי בוחר מספר נוסף וכך ממשיכים עד שכל המשתתפים עונים על […]

יצירת מספר גלגלי הגרלה

הרבה מורים משתמשים בגלגלי ההגרלה שיש ברשת, אבל מה קורה כשרוצים להגריל מספר דברים? בדיוק בשביל זה FLIPPITY יצרו לנו את המחולל שמאפשר להגריל ממספר הגלגלים. איך יוצרים את זה? הנה סרטון הסבר: דוגמאות למשחקים: משחק חברתי לתחילת/ סוף שיעור קריאת צירופים (הקניית קריאה) משפחות מילים גופים וזמנים אמת או חובה– יצרה יפעת קוסטליץ יאללה, […]

קיר הגורלות- כלי עזר למשחק תחרותי

אי שם בשנת 1999, כשהייתי בכיתה ו', השתתפתי ביחד עם כל כיתתי בתכנית הטלוויזיה "ששטוס". במהלך התכנית התחרו כל פעם 2/3 כיתות בתחרויות שונות וכל פעם הכיתה שניצחה בתחרות שמה מפתח על הקיר. בסוף התכנית פתחו את הכל המפתחות וגילו איזו כיתה ניצחה ועלתה שלב. הפרס לכיתה המנצחת בגמר- טיסה לחו"ל עם כל הכיתה. אז… […]

נגישות