ל"ג בעומר- דמותו של רבי עקיבא והמסר מסיפורו

רבי עקיבא היה רועה צאן שבעזרת כוח רצון והתמדה הצליח ללמוד בגיל מאוחר תורה והפך לרב גדול. לדעתי, חשוב שהתלמידים יכירו את דמותו ועוד יותר- יבינו שלעולם לא מאוחר מדי להצליח בדברים שחשובים להם. אז מה עשינו בשיעור?תחילה, צפינו בסיפורו של רבי עקיבא דרך סרטון באתר בריינפופ. לפני הצפייה בסרטון התלמידים קיבלו מספר שאלות כלליות. ביקשתי […]

האירוויזיון

בשבוע הבא תתקיים תחרות האירוויזיון. הרבה תלמידים צפו ב"כוכב הבא לאירוויזיון" ומעודכנים בתחרות. בהפסקות אצלנו שומעים הרבה את השיר של קובי מרימי שמייצג אותנו. אז למה לא לנצל את כל ההתלהבות הזאת ללמידה?אז בשבוע הקרוב נלמד על האירוויזיון: נתחיל בטקסט מידעי על האירוויזיון, עם שאלות המותאמות לנושאים שלמדנו בכיתה בהבנת הנקרא: עדכונים לשנת 2019- טקסט מידעי […]

מטבעות "אלה"- מטבעות ההצלחה שלי

 מדי שנה, לכל תלמיד יש תוכנית לימודים אישית (תל"א) המורכבת מהמטרות האישיות שלו לשנה הקרובה. את המטרות מחליטים לאחר שיחה עם הילד והוריו ולאחר ישיבת צוות. מיד לאחר חופשת הפסח, עברתי שוב (בפעם השלישית השנה) עם התלמידים על התל"א שלהם ועם כל תלמיד החלטתי על מטרה אחת שעדיין לא הושגה והחלטנו להתמקד בה עד סוף […]

במה אני עצמאי/ת?

היום בכיתה דיברנו על המילה "עצמאות". פירשנו את המושג, ערכנו דיון על העצמאות של מדינת ישראל ובסוף עברנו מהעצמאות של המדינה לעצמאות האישית של כל ילד. כל הילדים קיבלו דף (תודה ליעל קפון על הציור) וכתבו לפי ההוראות:-בפסים דברים שהם עדיין לא עצמאיים בהם והיו רוצים להיות עצמאיים בהם. -במגן הדוד- דברים שהם עצמאיים בהם. […]

בעקבות המחתרות- פעילות בנושא המחתרות

המחתרות תרמו לעצם קיומה של המדינה. הרבה פעם אנחנו מדברים על דברים שקרו בהיסטוריה ומזכירים את המחתרות בלי להיכנס לעומק. החלטתי שחשוב לי שהתלמידים ידעו לעומק מי היו המחתרות? מה היו תפקידיהם? איך הם תרמו להקמת המדינה?בשנה שעברה הכנתי פעילות לכיתה שלי ולכיתה נוספת. בתחילה, דיברנו בכללי על המחתרות ולאחר מכן התמקדתי בפעילות ב"הגנה". אז […]

סרט האנימציה "מרד התרנגולים" כאנלוגיה למרד גטו וארשה

הרבה פעמים כשאנחנו רואים סרטים מצוירים אנחנו טוענים שהסרטים מתאימים גם למבוגרים ולא רק לילדים. כך גם הסרט "מרד התרנגולים". לכאורה, סרט אנימציה מצויר עם סוף טוב, אך כולו מלא בסממנים המזכירים את השואה. תקציר הסרט (מתוך אתר וואלה)- התרנגולים הם אסירים מאחורי גדר תיל, פוחדים לחייהם וחולמים על החופש. כל נסיון בריחה מסוכל ומנהיג […]

בינגו כינויי שייכות

כשהייתי סטודנטית לימדתי בכיתת ההתנסות שלי את נושא כינויי השייכות.מצרפת את אחד המשחקים שבניתי באותה תקופה- בינגו כינויי שייכות.בשלב הראשון- כל ילד מקבל לוח בינגו ועליו לכתוב בשתי מילים את כינויי השייכות (כבר התלמידים פותרים "דף עבודה" של 16 שאלות בלי שהם ירגישו בכך).בשלב השני- כל ילד בתורו מוציא פתק מתוך השקית.  על התלמידים לסמן […]

הטבעת ברקודים עם סרטונים

אומרים שתמונה שווה אלף מילים, אבל לרוב סרטון שווה הרבה יותר.בעבר, כשיצאנו לטיולים היינו מצלמים את הטיולים במצלמת וידאו, אך המצלמה כבר כמעט וחלפה מהעולם. היום לרוב משתמשים בטלפון הנייד ומצלמים סרטונים קצרים.נסו להיזכר בפעם האחרונה שרציתם להראות למישהו סרטון ישן? נכון שלקח הרבה זמן? אז לא עוד!בשנה שעברה אמא שלי ואני יצאנו לטיול בטנזניה. […]

שעון פגישות- חוויות מהחופש

שעון פגישות היא פעילות המחזקת את השיח בין התלמידים. כל תלמיד מקבל שעון פגישות. התלמידים מסתובבים ביניהם וקובעים פגישות עם תלמידים אחרים. הם צריכים לוודא שהשעה פנויה אצל שני התלמידים ולרשום את שמם בקו שליד השעה. לאחר שהתלמידים קבעו את הפגישות המורה מכריזה על השעה ועל נושא הפגישה. לכל זוג כ2-3 דקות לדבר על הנושא […]

לו"ז חופשת פסח

לפני כל חופשה ארוכה, אני נוהגת לתת לתלמידים שלי דף תכנון חופשה: התלמידים מתכננים מראש עם המשפחה שלהם את החופש ובמהלך החופש עוקבים אחרי הלו"ז.הטבלה מאפשרת ניהול וארגון זמן באופן יעיל והמודעות לזמנים עולה.כאשר חוזרים מהחופשה, אנחנו מקדישים שיעור או שניים לחוויות. הדף מהווה לתלמידים תומך זיכרון ועוזר להם לזכור מה הם עשו בחופשה ומתי. […]

נגישות